دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 21 شهریور 1400/ شماره 358
نتیجه مساوی در رقابت افزایش و کاهشی‌ها/ قیمت گذاری عجیب پ پ های شیمیایی،دلار نیمایی در یک قدمی 23 تومان،دلار ریزشی شد،قیمت های بازار افزایشی شد،ریزش 40 هزار واحدی بورس تهران،

 نتیجه مساوی در رقابت افزایش و کاهشی‌ها/ قیمت گذاری عجیب پ پ های شیمیایی
بیست و چهارمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، امروز در حالی اعلام شد که جدول مقایسه قیمت های پایه، دو نیمه مساوی از کاهشی ها و افزایشی ها بود و پ پ های شیمیایی، هم بیشترین افزایش و هم بیشترین کاهش را دارند!
امروز، بیشترین افزایش در قیمت پایه کالاها، 4.1 درصد و بیشترین کاهش نیز، 5.6 درصد بود. 
میانگین هفتگی که قیمت های پایه امروز با آن محاسبه شد، 229,109 ریال بود که نسبت به هفته قبل، 25 تومان کاهش داشت. اما قیمت های جهانی باعث شد تا 15 گروه کالایی، در نیمه افزایشی جدول مقایسه ای قیمت ها قرار بگیرند و شیمیایی MR230، ZR230، PNR230 و 3212 رجال با 4.1 درصد، 1,490 تومان نسبت به هفته قبل افزایش را تجربه کنند و در صدر جدول افزایشی ها قرار بگیرند. 
در سمت مقابل و در گروه کاهشی ها، پ پ شیمیایی دیده می شود که 5.6 درصد نسبت به هفته پیش افت قیمت داشت و 2,013 تومان کمتر قیمت گذاری شد. هنوز دفتر توسعه صنایع پایین دستی در مورد اختلاف عجیب بین قیمت پایه پ پ های شیمیایی، موضع گیری خاصی نداشته است.

دلار نیمایی در یک قدمی 23 تومان
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 22 هزار و 910 تومان رسید و نسبت به یکشنبه 14 شهریور 1400، 25 تومان کاهش یافت و قیمت های پایه، با همین نرخ، محاسبه و اعلام شدند. نکته مهم در دلار نیمایی امروز، صعود میانگینِ روزانه از 22.900 به کانال 23.000 تومان است. 

دلار ریزشی شد
بعد از سفر رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران و اجازه ایران به آژانس برای نظارت محدود بر تاسیسات هسته ای، شدت کاهش دلار، بیشتر شد. دلار صرافی ملی که روز گذشته با 139 تومان افزایش و قیمت 27 هزار و 21 تومان به پایان رساند، امروز روند کاهشی داشت و با مجموع 196 تومان اُفت تا ساعت 15.00، 26 هزار و 825 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد هم امروز روند ریزشی داشت و 27 هزار و 530 تومان قیمت خورد.

قیمت های بازار افزایشی شد
در شرایطی که دلار با سرعت در حال عقب نشینی است، قیمت های پایه ترکیبی از افزایش و کاهش بودند و واکنش بازار نیز به این تقابل، ترکیبی از کاهش و افزایش و بدون تغییر بود. قیمت ها در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سنگین بادی و سبک خطی افزایشی بود و کالاهای این گروه ها بین 200 تا 700 تومان افزایش را تجربه کردند. در مقابل تنها گروه سنگین اکستروژن کاهشی بود که این کاهش به دلیل اُفت قیمت پایه این گروه است. در گروه پ پ ها هم mfi بالاها افزایشی و سایر گریدها عمدتا بدون تغییر بودند. گروه پی وی سی ها نیز تحت تاثیر قیمت های پایه 600 تومان افزایش را نسبت به قیمت های دیروز تجربه کردند.

ریزش 40 هزار واحدی بورس تهران
بورس تهران که دیروز، اولین روز کاری را، افزایشی به پایان رساند، امروز اما روند کاهشی شدید داشت و شاخص کل در پایان معاملات با 40 هزار و 466 واحد کاهش به 1 میلیون و 489 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟